Var god logga in
Please sign in
Följ

Programhantering i windows 10

Förinstallerade program

 

  • Microsoft Office 2016
    • Word
    • Excel
    • OneNote
    • PowerPoint
    • Outlook
    • Access
    • Publisher
  • Acrobat Reader (default pdf läsare)
  • Webbläsare
    • Microsoft Edge (default)
    • Google Chrome
    • Internet Explorer

 

Skype och OneDrive finns i två olika varanter. Se nedan vilka som är Midrocs standard.

Rätt: Skype for Business 2016 (den markerade)

Rätt: OneDrive (den markerade)

 

Tips! Du hittar ett program snabbast genom att först trycka Windows-tangenten och sedan skriva första bokstäverna i programmets namn. Testa, tryck Windows-tangenten eller klicka på startmenyn längst ned till vänster och skriv sedan Excel samt klicka Enter så startar programmet. ladda_ned__1_.jpg

 

Startmenyn

Hur lägger man till egna genvägar?

Gemon att högerklicka på valfri ikon under startmenyn så lägger man till programmet till "Aktuellt för mig"

2017-04-03_15-48-52.png

Program/Software center

Hur installerar man nya program via "Software Center"?

De programmen som du behöver för ditt arbete inom Midroc är "paketerade" och finns i Software Center, exempel på det kan vara BankID, Cognos eller andra viktiga applikationer. Ser du inte de applikationer du förväntar dig så kontakta genast oss på Servicedesk.

Hur hittar man software center?

Software center hittar du enklast via startmenyn och skriva "software" så kommer den komma upp. Vill du så kan du lägga till den under "Aktuellt för mig" enligt ovanstående instruktion. 

Var denna artikel till hjälp?
1 av 1 tyckte detta var till hjälp
Har du fler frågor? Skicka en förfrågan

Kommentarer