Var god logga in
Please sign in
Följ

Midroc Online inloggningproblem i Internet Explorer

Använder du Internet Explorer som webbläsare så har vissa användare problem med att man ej kommer fram till MidrocOnline.

Detta verkar ske lite då och då och ibland så kommer problemet tillbaka.

Temporär lösning är öppna en ny blank flik bredvid Midroc Online fliken, sedan stänga fliken för Midroc Online. Var noga att du inte har några andra fönster öppna för Internet Explorer under tiden du gör följande steg.

IE_MidrocOnline_steg1.PNG

 

Gå sedan in på kugghjulet i högra hörnet på Internet Explorer och välj "Internetalternativ". Nere i menyn trycker du på "Ta bort..." knappen.

IE_MidrocOnline_steg2.PNG

 

I det nya fönstret, se till att följande 2 är ibockade och resten är blanka: "Temporära Internetfiler och webbplatsfiler" och "Cookies och Webbplatsdata". Klicka sedan på Ta bort knappen längst ner.

IE_MidrocOnline_steg3.PNG

Tillbaka i fönstret för Internetalternativ, klicka på fliken Säkerhet högst upp, klicka på "Lokalt intranät" och checka in rutan för "Aktivera kernelläge".

IE_MidrocOnline_steg4.PNG

Tryck sedan på Verkställ och OK, sen starta om Internet Explorer.

Nu bör det fungera att komma in på online.midroc.se efter några sekunder, och problemet bör ej komma tillbaka.

Om problemet ändå skulle komma tillbaka fastän du checkat in rutan för "Aktivera kernelläge", hör av dig till Servicedesk, då det skulle hjälpa oss att komma närmare en bättre lösning.

Var denna artikel till hjälp?
1 av 1 tyckte detta var till hjälp
Har du fler frågor? Skicka en förfrågan

Kommentarer