Var god logga in
Please sign in
Följ

H: (Hemkatalogen) mappas inte upp

Länge har vi brottats med en bruten länk till H: (hemkatalogen) när vi befinner oss utanför Midrocs nät. Nu har vi löst detta med en enkel liten genväg som finns i din Startmeny.

OBS! Din VPN-klient (Aruba VIA) måste vara uppkopplad och klar innan genvägen kan användas.

När Aruba VIA är uppkopplad och ikonen lyser med fast sken så är den redo. Du kan också testa att komma åt S eller T:. Kommer du åt någon av dessa har du access. 

  1. Gå till: Start/Alla Program/Midroc


  2. Klicka på genvägen Connect H
  3. Ett svart fönster öppnar sig. Det kan ta uppemåt 30 sekunder innan text visas


Så här ser ett lyckat försök ut: 

Så här ser också ett lyckat resultat ut men texten påpekar att det redan fanns en koppling och att programmet har kopplat från och lagt upp länken till H: igen

 

Om H: fortfarande inte dyker upp ring servicedesk på 70 01

 

Var denna artikel till hjälp?
1 av 1 tyckte detta var till hjälp
Har du fler frågor? Skicka en förfrågan

Kommentarer