Var god logga in
Please sign in
Följ

Anslut till ett Skype-möte

Ansluta till ett Skype för företag-möte - Office-support

Anslut till ett Skype-möte på din dator

  1. Klicka på fliken Möten i huvudfönstret i Skype för företag och högerklicka sedan på ett Skype-möte att ansluta till.

  2. Mikrofonljudet är avstängt per automatik. Om du vill slå på mikrofonen letar du rätt på mikrofonknappen Mikrofon, avstängd och klickar på den. När det hela ser ut så här Mikrofon, påslagen kan de andra deltagarna i mötet höra dig.

    Obs!: Se till att aktivera högtalarna också!

  3. Om du vill byta till en annan ljudenhet klickar du först på knappen för samtalskontroller Knappen Samtalskontroller och sedan på Enheter.

    Återuppta ett samtal, överför ett samtal eller växla ljudenheter

  4. I rutan för byte av enheter visas de tillgängliga ljudenheterna, med den aktuella enheten markerad. Välj en annan om du så önskar.

    Byt enhet

 

Anslut med webbappen

Lync Web App (Skype for Business Web App kommer snart) är ett alternativt sätt att ansluta till mötet om du inte har Skype för företag installerat. Programmet öppnas automatiskt så att du ansluts till mötet. 

 

Ansluta med telefon

Om du är ute och reser eller om du inte har tillgång till en dator kan du helt enkelt gå med i mötet via telefonen. Se till att du får med dig konferensnummer och ID-nummer från mötesförfrågan innan mötet. 

Om du föredrar att ringa in med en telefon istället för att använda ljudet på datorn, hittar du konferenstelefonnummer och ID-nummer i mötesförfrågan. Du kan även klicka på Hitta ett lokalt nummer i mötesförfrågan om du är ute och reser.

Och hur är det med PIN-koden? Du behöver bara en PIN-kod om du ringer in till mötet som en presentatör från en allmän telefon eller en mobiltelefon, eller om mötet är inställt med hög säkerhet. Annars behöver du inte en PIN-kod, ring bara in till mötet och vänta tills du ansluts.

Om du har förlorat PIN-koden och du behöver den klickar du på Har du glömt din PIN-kod för uppringning? i mötesinbjudan och följ sedan anvisningarna på återställningssidan.

 

 

 

Var denna artikel till hjälp?
0 av 0 tyckte detta var till hjälp
Har du fler frågor? Skicka en förfrågan

Kommentarer

Powered by Zendesk